Are we ready?

De videoclip van Are we ready? door Two Door Cinema Club is wat mij deze week op een idee bracht. Het is een videoclip geïnspireerd door oude reclame, met een overdreven presentatie en nonsens-producten. Dit wil ik ook op een bepaalde manier bereiken voor de 'Don't be a prude, send a nude' en 'Don't be a prude, you want this nude!' campagne. Dit omdat het dan heel duidelijk is dat iets wordt aangeprezen, maar wel op zo'n manier dat je denkt: 'Hier klopt heel duidelijk iets niet'. Dit vind ik belangrijk.

De doelgroep die ik wil bereiken is vooral jongeren van 10-18 jaar. Omdat jongeren steeds eerder bezig zijn met seksualiteit, maar vaak niet de consequenties kunnen voorzien van hun acties, wil ik hun graag aanspreken. Als ze namelijk weten wat de consequenties zijn van bijvoorbeeld het versturen van een naaktfoto en er over nadenken, kan er al aan damage control worden gedaan. Natuurlijk is de campagne ook belangrijk voor andere leeftijdsgroepen: het is nou eenmaal een hedendaags fenomeen die nudes en dickpics, maar vooral de jongeren zijn hiervoor kwetsbaar.

Over het design: ik weet nog niet of ik de campagne met posters of met videoclips wil maken, of met nog iets heel anders. Wel is zeker dat ik wil proberen de beeldtaal van TDCC wil gebruiken. Dit betekent: veel glitter en glamour (tot het overdrevene aan toe), grotendeels primair kleurgebruik en overdreven uitdrukkingen van mensfiguren.

Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

IRIS SMIT

beeldend kunstenaar / illustrator / kunsteducator

  • Facebook - grijze cirkel
  • Instagram - grijze cirkel
  • LinkedIn - grijze cirkel